Algemene voorwaarden

Goede algemene voorwaarden zijn belangrijk voor webwinkelier en klant. Hier kunt u onze algemene voorwaarden nalezen. Niet alleen de overheid creëert regels om de veiligheid van uw aankoop te waarborgen. Ook wij als webwinkelier stellen u graag op de hoogte van onze voorwaarden. Door het akkoord gaan met de algemene voorwaarden, is er een overeenkomst tussen ons en u als klant tot stand gekomen. Maar voordat u akkoord gaat met onze algemene voorwaarden, verzoeken wij u vriendelijk de voorwaarden aandachtig door te nemen en kennis te nemen van onze werkwijze. Dit kan vervelende situaties voorkomen! Indien u vragen heeft over onze voorwaarden, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Artikel 1 – Webshop

De webshop is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en draagt haar wettelijke bijdrage af aan de Belastingdienst. Je kunt contact met ons opnemen via e-mail op info@blendfit.nl.

Onze webshop is voorzien van een SSL-Certificaat, wat betekent dat we voldoen aan alle wettelijke eisen voor de beveiliging van persoonsgegevens en betaalgegevens. We streven voortdurend naar verbetering van gegevensbeveiliging en zullen bij misbruik door hackers aangifte doen bij de politie.

Wij delen jouw persoonsgegevens nooit met derden zonder je voorafgaande toestemming. Daarnaast zijn we sinds 5 juni 2012 verplicht om je toestemming te vragen met betrekking tot cookies, zoals beschreven in onze Cookie Policy.

Bij mogelijke verdenking van misbruik of fraude zijn wij verplicht om aangifte te doen bij de politie. We streven er altijd naar u uitstekende service te bieden, en onze medewerkers staan klaar om u te helpen bij eventuele twijfels over je aankoop.

Situaties die niet specifiek in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, zullen worden beoordeeld naar de geest van deze algemene voorwaarden. Eventuele onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van bepalingen in onze voorwaarden zullen eveneens worden uitgelegd naar de geest van deze algemene voorwaarden.

Artikel 2 – Bedenktijd

Na de aankoop van een product heb je 14 dagen bedenktijd. Binnen dit termijn kun je het product aan ons retourneren zonder de kosten voor het product zelf te dragen, op voorwaarde dat het product ongeopend is en zich in dezelfde verpakking bevindt, vanwege hygiënische redenen. Indien de verpakking geopend is, kunnen wij het product niet retour accepteren. De verzendkosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening. Als je al hebt betaald, ontvang je een creditfactuur en wordt het betaalde bedrag teruggestort op je rekeningnummer.

Geretourneerde producten dienen voorzien te zijn van de originele, ongeopende verpakking.

Artikel 3 – De overeenkomst

De overeenkomst tussen de webwinkel en de klant is definitief wanneer de klant akkoord is gegaan met de algemene voorwaarden en de webwinkel heeft gemachtigd om het geld van zijn rekening af te schrijven, indien de betaling is gedaan via iDeal. Na afloop van de bedenktermijn van 14 dagen en ontvangst van de betaling door de webwinkel, wordt de klant eigenaar van het betreffende product.

De overeenkomst komt elektronisch tot stand door het invullen van de vereiste gegevens en akkoord te gaan met de algemene voorwaarden.

Als klant ben je verplicht jouw betalingsverplichting aan de webwinkel na te komen. Bij niet-tijdige betaling ontvang je herinneringen en kunnen er na 14 dagen kosten in rekening worden gebracht. Als de verschuldigde vordering na meerdere aanmaningen nog steeds niet is voldaan, zal de incasso worden overgedragen aan een incassobureau.

Na je aankoop ontvang je een bevestiging per e-mail met details over het gekochte product, de kosten en het ordernummer.

Wij zijn verplicht om het product of artikel binnen 30 dagen aan je te leveren. Indien het artikel om onvoorziene redenen niet binnen deze periode leverbaar is, zullen wij je op de hoogte brengen. Na afloop van deze 30 dagen wordt het eventueel al betaalde aankoopbedrag terugbetaald. Dit bedrag kan nooit meer dan 50 procent van het totale aankoopbedrag bedragen. Indien je eerder heeft aangegeven dat een vervangend artikel een optie is, zullen wij een passend alternatief bieden. Uiteraard heb je het recht om dit te weigeren.

De levering van producten naar het buitenland kan langer duren dan binnen Nederland, en de verzendkosten naar het buitenland zijn zichtbaar tijdens het aankoopproces.

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten tussen de webwinkel en de consument.

Artikel 4 – De prijs

De prijzen vermeld op onze webshop zijn inclusief BTW. Verzendkosten worden weergegeven wanneer u het product aan jouw winkelwagen toevoegt.

Als u ons machtigt om automatisch geld van je rekening af te schrijven, dien je ons een juist rekeningnummer te verstrekken. Misbruik of fraude zal worden bestraft en gemeld bij de betreffende instanties, inclusief aangifte bij de politie.

De prijs die wordt weergegeven bij het product op de website zal niet veranderen tijdens je aankoop. Je betaalt het bedrag dat wordt getoond en bevestigd wanneer je elektronisch akkoord gaat met de aankoop.

Tijdens periodes zonder acties kun je achteraf geen aanspraak maken op korting.

Artikel 5 – Betaling

Tenzij anders overeengekomen, dienen verschuldigde bedragen binnen 7 werkdagen na het begin van de bedenktermijn te worden voldaan, zoals beschreven in artikel 6, lid 1. Bij overeenkomsten voor het verlenen van diensten begint deze termijn nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

De consument is verplicht om onjuistheden in verstrekte betaalgegevens onmiddellijk aan de ondernemer te melden.

Bij wanbetaling van de consument heeft de ondernemer, behalve wettelijke beperkingen, het recht om redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 6 – Het aanbod

Ons aanbod is vrijblijvend en kan worden gewijzigd en aangepast door de ondernemer.

Elk aanbod bevat een gedetailleerde beschrijving van het product om de consument in staat te stellen een weloverwogen beslissing te nemen. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

Het aanbod bevat alle benodigde informatie over rechten en verplichtingen, inclusief prijs inclusief belastingen, verzendkosten, betalingswijze, aflevering en uitvoering van de overeenkomst, kosten voor communicatie op afstand en meer.

Artikel 7 – Klachten en garantie

Klachten over de levering moeten worden gemeld via e-mail of het contactformulier. Klachten over het product zelf dienen ook per e-mail of chat te worden gemeld, met een gedetailleerde beschrijving. Wij zullen contact opnemen met de fabrikant of groothandel en als tussenpersoon optreden om het probleem op te lossen.

Klachten worden doorgaans binnen 14 dagen schriftelijk afgehandeld. Na afhandeling van een klacht ontvang je een enquête over de klachtafhandeling.

Op elk product is garantie van toepassing. Voor de draagbare blenders geldt een garantie van één jaar. Als er binnen de garantieperiode een defect optreedt dat niet te wijten is aan opzet of bewuste beschadiging, wordt het volledige aankoopbedrag vergoed. Een geldig aankoopbewijs is vereist. Na afloop van de garantieperiode geldt de dagwaarde voor eventuele schadevergoeding.

De ondernemer zal alle relevante informatie met betrekking tot het product of de dienst aan de consument verstrekken, schriftelijk of op een toegankelijke manier die kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Dit omvat informatie over het herroepingsrecht, garanties, en andere belangrijke gegevens.

Elke overeenkomst wordt aangegaan onder de voorwaarde van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten. Om een overeenkomst te sluiten, dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden Webwinkel. Zonder je akkoord kan er geen overeenkomst tot stand komen. Wij wensen je veel plezier met uw aankoop en staan klaar om uw vragen te beantwoorden.